donderdag 26 oktober 2017

Hello..


Goeiemorgen!

Dank jullie wel voor alle leuke reacties op m'n kleurenblooper van gisteren, en dat ik tòch mee mocht doen...haha.

Lastig is het, wat je soms op je blog verteld en wat niet. Maar de meeste trouwe blogvolgsters weten wel dat Hans hartfalen heeft en iedere keer verder aan conditie moet inleveren. Dinsdag hebben we te horen gekregen dat hij defintief het traject van een harttransplantatie ingaat. Heel heftig, we zijn zo gewend aan onze leefstijl dat je soms niet meer weet dat hij zo beperkt is. Binnen enkele weken wordt hij opgenomen voor veel en heftige onderzoeken. Daarna komt de defintieve uitslag of hij op de wachtlijst gaat. Die is lang, er zijn weinig donoren, dus 2 jaar kan goed. Mocht het slechter gaan, dan is er nog een optie voor een steunhart, ter overbrugging naar de transplantatie. Het moet allemaal even zakken, we zijn ons aan het inlezen om goed op de hoogte te zijn van wat ons te wachten staat.

Mijn gevoel zegt dat het goed is om dit te vertellen, zeker omdat ik niet altijd de ruimte en tijd heb om te bloggen. Maar...het geeft een heerlijke ontspanning, en dat is fijn.

Liefs, Mariken


18 opmerkingen:

  1. Dat is idd wel een heel zwaar verdict, anderzijds ook hoopgevend als een transplantatie kan. Duimen voor een positief resultaat van alle onderzoeken en hopen dat meer en meer mensen zich registreren als donor!
    Heel veel goeie moed voor jullie beiden en heel de familie!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Logisch dat je hierdoor even 'van de leg' was, het is niet niks... Een spannend traject voor jullie allebei. Succes met inlezen en straks met alle onderzoeken...
    grtz. COlien
    ps Mooi kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat heftig, ik wens jou en je naasten ontzettend veel kracht toe. Hopende dat hij op de lijst kan en in ieder geval het traject kan starten.

    Groet, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie, lieve hallo! En verder natuurlijk xxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is wel even schrikken zo'n nieuws, maar toch ook hoop dat een transplantatie kan. hopelijk zijn de restulaten positief en is een operatie mogelijk. Veel moed.
    O ja, je kaartje is er erg leuk
    grpetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is ook heel heftig dat je zulk nieuws krijgt Mariken..een zwae tijd gaat er zeker aankomen voor jullie...heel fijn dat je het even met ons wil delen
    Ik hoop van ganse harte dat de onderzoeken enigzinds mee gaan vallen en dat er een positief vervolg op komt..
    Ik wens jullie heel veel sterkte samen...en het kaarsje brandt hier zeker ook voor jullie...
    Je kaartje is weer een toppertje...ook fijn dat je daar enige afleiding in kan vinden...
    lieve groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lieve Mariken, wat een bericht, begrijpelijk dat je even helemaal de kluts kwijt bent...heel veel sterkte met inlezen en alle onderzoeken.

    Je kaartje is zoals gewoonlijk weer een lieverd, fijn dat je daar nog een beetje je "ei"in kwijt kunt...

    Liefs Annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk kaartje, mooi met al dat blauw. Poeh, dat is inderdaad niet niks. En ook heel belangrijk om je goed in zoiets te verdiepen. Logisch dat bloggen dan niet altijd lukt. Vooral een bezoekje aan een ander blog brengen lukt dan niet altijd, maar dat geeft niks. Ik geniet elke keer weer van de mooie dingen die je laat zien. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat komt wel even binnen, Mariken...logisch dat jullie dan even van de kaart zijn. Bloggen is leuk, maar dan wel een stuk minder belangrijk. Plaats gewoon je eigen gave kaartjes maar, want die willen we niet missen!
    Heel veel sterkte allebei.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jhee Mariken, wat een heftig nieuws. Kan me voorstellen dat je dan even van de kaart bent. Lijkt me een heel dubbel gevoel, mooi natuurlijk maar ook heel spannend.. stel je voor dat je een telefoontje krijgt dat er een donor is, dan staat toch even je hele wereld op zijn kop. Maar ook heerlijk als Hans weer onbezorgd van alles kan genieten. Sterkte!
    Je kaartje is schattig, net als je kleurenblooper van gisteren!! (ik houd toch meer van blauw dan van roze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei Mariken....dat is wel heftig nieuws!
    Natuurlijk zijn jullie van de kaart.....heel begrijpelijk.
    Heel veel succes met alle onderzoeken.
    Je kaartje is erg lief!
    Lieve groetjes en heel veel sterkte samen,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhhhh Mariken, wat heftig. Ik mail je nog, want ik krijg gewoon kippenvel.
    Je kaart is prachtig!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pft zeg dat is heftig nieuws. Het hart moet het wel doen hè, anders is het over en uit. Heel, heel veel sterkte met alles wat komen gaat. Ik hoop voor jullie dat Hans niet te lang op de lijst staat. Al voelt dit ook wel raar dat ik dit zo schrijft. Dat het ene leven dan verder mag van en de ander niet, maar ook geweldig dat het nu kan, dat geeft Hans toekomst. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Even reageren op je kaartje, want die vind ik prachtig! Heel leuk die zelfgemaakte blauwe achtergrond. En die subtiele bloemetjes bij de “Hello”, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Mariken, lief dat je dit deelt, dat doet vast deugd. Heftig wat ik lees. Ik wens jullie samen veel kracht en moed. Ik ben er een beetje stil van... want het hart is toch de drijvende kracht van alles.
    Je kaartje is mooi en plaats gerust je kaartjes ( ook al heb jij geen tijd voor een wederbezoek ), we komen langs want we zijn je fans. ( ikke toch ☺ )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heftig verhaal. Ik wens jullie heel veel moed en sterkte de komende tijd! Je kaart is weer prachtig - mooi in z'n eenvoud.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje Mariken dat is heel heftig nieuws wat jullie te horen hebben gekregen. Fijn dat je het met ons deelt zodat we je op de achtergrond met je meeleven. Heel veel sterkte voor jullie hele gezin voor de komende tijd.
    Mooie kleurige kaart is dit en je kaart voor het KKT is heel erg leuk en ik denk in het roze minstens net zo mooi.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel sterkte voor de komende tijd. Mooi dat het bloggen je
    nog een beetje ontspanning geeft in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen